Thursday 7 June 2007

التاج وصل يا بشر


ربنا يقوينا ونقدر نجاوب (stop here ) وادي كمان التاج وصل واللي مررتهولي كليوباترا
يلا بينا نبدأ؟؟
يلا بينا..
من هو:أحب شخص لقلبك فى الدنيا؟
اكتر اكتر شخص بحبه
ابويا و امي
انما في ناس كتييييييير قريبين منهم كيمو ومحمد صلاح صحابي الانتيم واصحاب تانيين كتتير مش عاوز اقول اسمائهم عشان ما انساش حد
و مديري في الشركه اللي بتدرب فيها
وحد تاني ومش لازم اقول مين
انسان مستعد تضحي بحياتك - ركز فى كلمة حياتك- علشانة؟
ابويا او امي
او لو شخص هو اساسا كل حياتي نفسها
اسم أول حب؟
مش هقول :P
ان كان ولا بد يبقى امي
اسم اخر حب(حتى الان)؟
:Pيبقى هو نفسه اول حب
:D
ما هو :اسم أجمل كتاب كتبه بشر قرأته ومحتفظ به حتى الان ؟
حوار مع صديقي الملحد
للدكتور مصطفى محمود
بس للاسف انا مش محتفظ بالكتاب ده لانه مش عندي اصلا ده كتاب كنت اخدته من صاحبي اقراه وانا في 3 اعدادي ورجعتهوله
يعني شوفوا بقى من كام سنه ولسه بدور عليه في المكاتب لحد دلوقتي
ونداء لاصحاب القلوب الرحيمه
اللي يلاقي الكتاب ده في اي مكتبه يقولي على اسم المكتبه وانا اروح اجيبه
بس في كتابين تانيين دول بقى عندي
الانفجار 1967
اكتوبر 73
والاتنين دول لمحمد حسنين هيكل

اسم كتاب-كتبه بشر برضة- انت متعلق بيه وبتقرأه كل فترة؟
نفسي اجيب كتاب حوار مع صديقي الملحد :(

اهم جهاز منزلى انت متعلق بيه او بتستخدمه كتير ؟
الكمبيوتر طبعا
وبعده الريسيفر
شىء تحس بالراحة النفسية عندما تنظر اليه ؟
السماء
مكان تحس فيه بالحنين الى شىء لا تدرى ماهو و ذكريات جارفة الى لاشىء ؟
المنطقه اللي كنت ساكن فيها الاول
الهـــــــــرم
مكان تحس بالراحة عندما تدخله ؟
البيت
اجمل مدينة زرتها داخل مصر ؟
العريش والغردقه
وسمعت على اسكدنريه انها اجمل مدينه في مصر بس ماروحتهاش خالص
نفسي اروحها يا عااااااااااااااااااااااااالم
أجمل مكان طبيعي رأيته داخل مصر؟
هو في مكان جميل في مصر؟؟؟
ده مافيش مكان طبيعي في مصر ما ضيعوش جماله

نوع هاتفك المحمول؟
nokia 3250

سرعة بروسيسور جهازك ؟
والله يابني مانا فاكر
حجم ذاكره-هارد جهازك ؟
80
بعد ما كان
120
الله يرحم بقى :(
المساحة التى تشغلها المواد الاسلامية على جهازك ؟
تقريبا 1 جيجا
عشان الهارد لسه جديد وفاضي
نفس المساحة السالف ذكرها فى قلبك-الاجابة لنفسك عشان الرياء يا اخواننا ؟
Done
شخصيه كارتونيه بتحبها؟
توم وجيري
أهم هدف انت واضعه لحياتك دلوقتى ؟
اتخرج من الكليه الخنفه دي
مواصفات فتاة –أو فتى للبنات- الأحلام بالنسبة لك ؟
مش حاطط مواصفات محدده غير انها تكون روحها جميله وتكون بالنسبالي ملاك في صوره بشر
من هو قدوتك في الحياه؟؟؟
مديري في الشركه
بعد رسول الله صلى الله عليه وسلم طبعا
صف ما يأتى :شعورك لما بتسمع كلمة مصر؟
حب وعزه
شعورك لما بتسمع كلام عن اليهود ؟
حرقه دم
شعورك لما بتشوف ظابط شرطه؟
احنا هنلبببببببببببببببببخ
شعورك لما بتشوف الكناس العجوز فى الطريق ؟
بحس بالنعمه اللي انا فيها وبحمد ربنا
لون البطانية اللى بتتغطى بيها فى الشتاء ؟
اشمعنا؟؟؟؟
بني
لون الجورب-الشراب- المفضل لديك ؟
اشمعنا؟؟
اسود
احساسك اذا داست قدمك فى الطريق على مخلفات اخراج حيوان- *** ولا مؤاخذة-؟
ايه القرف ده؟؟؟؟؟؟؟؟
احساس يراودك فى اشارة مرور مغلقة بسبب مسئول كبير؟
زهق وملل وببقى عاوز انام
اخيرا خلصت
الحمد لله
احب امرر التاج ده ل مصطفى (حكايات زمان) و emaraty واقولهم
ربنا يكون في عونكوا

2 comments:

cleopatra said...

:) جميل

خلتني عايزة اقرأ الكتاب ده

Anonymous said...

حلو بجد

كلامك بيوضح انك انسان طيب

وعندك ارتباط كبير بالاسرة